Lansiranje novog proizvoda za većinu je tvrtki na prvom mjestu zbog zadržavanja starih i privlačenja novih korisnika. Međutim, sam proizvod kao takav neće privući pažnju ako se oko njegovog lansiranja ne izgradi „hype“ ili dobro osmišljena kampanja lansiranja.

Lansiranje proizvoda kompleksan je proces koji iziskuje pomno planirane korake. No, ako se dobro odradi, nema sumnje da će se uspješno doći do ciljane publike.

1. korak: Definirajte ciljanu publiku

Definiranje vaše ciljne publike prvi je korak koji određuje sve ostale korake. Da biste znali kako doprijeti do kupaca i gdje ih najlakše pronaći, najprije morate odlučiti tko su oni, kojoj dobnoj skupini pripadaju, u koju društvenu skupinu spadaju, koje kanale komunikacije koriste, kako će protumačiti vaš oglas itd.

Nije svaki proizvod za svakoga, a dobro definirana ciljana skupina omogućuje maksimalnu prilagodbu publici, jedinstveno povezivanje s krajnjim kupcem i veću dosljednost u odašiljanju poruka i oglasa.

2. korak: Upoznajte konkurenciju

Iako neke tvrtke postoje godinama i njeguju tradiciju i kvalitetu, uvijek ima i onih koji žele „zajahati“ val trendova i brzo zaraditi na uspjesima i idejama drugih. No, bilo da se radi o jednima ili drugima, svi oni su čista konkurencija.

Dobro proučite svakoga i sve što konkurira vašem proizvodu. Nemojte tražiti brzu zaradu sljedeći trendove, nego pronađite ono što vas čini drugačijima, a kad otkrijete što vas razlikuje od drugih, izgradite svoju priču oko toga.

3. korak: Odredite datum lansiranja

Datum lansiranja proizvoda nije samo nasumično odabran dan. To je datum kojim ćete se voditi dok budete razvijali svoju kampanju i formirali plan.

Određivanjem datuma lansiranja najlakše ćete pratiti koje rokove morate ispuniti i do kada, zato je dobro da ga odredite što prije, odnosno da barem imate okvirni datum kojeg ćete se držati. Bez datuma lansiranja riskirate nepoštivanje i probijanje rokova, a postoji mogućnost i odgode projekta jer nije sve na vrijeme gotovo.

4. korak: Definirajte poruku koju želite poslati

Ovaj korak će definitivno oduzeti najviše vremena. Bez obzira koliko kvalitetan proizvod imali, morate dobro razmisliti koju poruku želite poslati, što njime želite poručiti i kako ga najbolje predstaviti. Ne trebate žuriti, ovo je korak koji traži puno pažnje i razmišljanja. Bilo bi dobro da si postavite pitanja koja će vam pomoći u procesu definiranja poruke, poput:

  • što želite poručiti publici?
  • kako pozicionirati novi proizvod? 
  • kakav će ton imati slogani i poruke? 
  • kako će se poruka razlikovati po kanalima za lansiranje? 
  • koliki je budžet za lansiranje poruke?

Nakon što dobijete odgovore na ova pitanja, sljedeći korak je lansiranje same poruke kroz kanale i prilagodba za svaki od njih.

5. korak: Odaberite kanale za lansiranje

Nakon dobrog promišljanja o poruci, sloganu i vizualnom identitetu proizvoda, na red dolazi posljednji, ali ne i najmanje važan korak. Zapravo, veoma je važan jer povezuje vašu poruku s potencijalnim kupcima, a samim time donosi i profit. Kanali za lansiranje koje koristite trebali bi biti oni na kojima ste već aktivni kao tvrtka. To su kanali na kojima se povezujete i prodajete, na kojima se vaša ciljana publika druži i na kojima očekuje da budete.

Osim toga, prilikom lansiranja novog proizvoda dobro je koristiti alate kojima možete doprijeti do velikog broja ljudi, pogotovo zato što ćete tako lakše doći do ciljane publike. Jedan od takvih alata je street sampling. Bilo da se radi o dijeljenju besplatnih uzoraka, promo materijala ili informativnih letaka, street sampling je savršena prilika da se povežete s ljudima, da izravno u ruke dobiju vaš proizvod, a mogu ga i testirati na licu mjesta i dati vam povratne informacije.

Pokrenite svoju street sampling kampanju na premium lokacijama u centrima gradova uz Distri.

Za više informacija javite nam se na info@distri.hr ili klikom na kontakt gumb.